اساطین

نوشت‌های یک زندگی فنی با ته مایه مذهبی

اساطین

نوشت‌های یک زندگی فنی با ته مایه مذهبی

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

 

در آخرین ترم دانشگاه به استادم پیشنهاد دادم تا پروژه پایان ترم را بر روی نرم افزار اندروید به روش فون گپ کار کنم. بعد از تایید استاد شروع به کار کردم و حدود دو هفته وقت گذاشتم تا شروع به یادگیری کنم و پروژه را توی همین مدت تقریبا به پایان رساندم. چون به تعطیلات نوروز نزدیک شده بود، فرصت ارائه و دفاع از طرح پیش نیامد و قرار شد در فروردین از پروژه خودم دفاع کنم!

در هر صورت من تمایل داشتم تا زودتر پروژه را در معرض استفاده عموم کاربران قرار بدهم و همین کار را هم کردم.

بعد از ارسال برای فروشگاه بازار (CafeBazaar.ir)  بالاخره در آخرین ساعات 8 فروردین منتشر شد و با گذشت حدود یک روز، آمار نصب قابل توجهی را نشان می دهد. البته مدل آمارگیری بازار هم کمی خاص به نظر می رسد و شخصاً از این آمار زیاد مطمئن نیستم.

 

 

تا الان بازخوردهای جالبی داشته. مثلا برخی از افراد خیلی تعریف کرده اند و بعضی هم طبیعتا از ضعف های این نرم افزار گفته‌اند.

با جمع بندی که از روی نظرهای اطرافیانم و کاربران بازار داشتم، به این نتیجه رسیدم که طبق گفته خیلی از توسعه دهندگان اندروید، فون گپ در حال حاضر واقعا کند است و تقریبا هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد.

من زمانی را صرف کار با فون گپ و ساخت اپلیکشین موبایل کردم و الان خوشحالم که در زمینه موبایل تجربه‌ای داشتم که خیلی زود به ثمر نشست و توانستم محصولی زیبا را برای کاربران زیادی منتشر کنم اما کمی دلخور هستم که جریان تجربه کاربری در فون گپ به سختی قابل کنترل است زیرا برنامه نویسی آن سطح بالا است و Performance پایینی دارد و اصطلاحا سنگین اجرا می شود. البته راه حلی وجود دارد و آن هم این است که از خیر عکس‌های زیاد و فایل‌های گرافیکی تا حد ممکن بگذرید و CSS را با توجه به اصول ترتیب پردازش مرورگر سبک‌تر بنویسید.

به طور کلی اگر می‌خواهید نرم‌افزاری حاوی چندین مطلب و متن، بدون پردازش‌های خاص و تقریبا بدون عکس به کاربر ارائه بدهید ارزان‌ترین و احتمالاً سریع‌ترین راه ممکن استفاده از فون گپ است در غیر اینصورت قید آن را بزنید!

 

سعی می‌کنم در آینده نزدیک مطلبی در مورد نکات برنامه‌نویسی با فون گپ بنویسم، ان‌شاءالله.

 

خوشحال می‌شوم اگر برنامه را روی دستگاه اندرویدی خودتان نصب کنید و بازخورد آن را به من بدهید.

(دانلود «دانشگاه های ایران» از بازار)

۶ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۱۳
رامین فیروز